علوم تجربی نوین

درس علوم مدرسه راهنمایی پیشگامان اندیشه گتوند

علوم تجربی نوین

درس علوم مدرسه راهنمایی پیشگامان اندیشه گتوند

علوم تجربی نوین
آخرین نظرات
نویسندگان

نمونه سوالات علوم تجربی هفتم ( فصل پنجم)

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۰ ب.ظ


1-در معدن ها چه چیزی  یافت می شود؟
 
2- در معادن مواد معمولا به صورت...................یافت می شود.
3- چند کاربرد معدن را بنویسید.
 
4- از ترکیب های مهم آهن که در معادن یافت می شود....................نام دارد.
5- برای دستیابی به فلز آهن چه باید کرد؟
 
6- مراحل تبدیل اکسید آهن به آهن را بنویسید.
 
7- مراحل استخراج فلز آهن را بنویسید.
 
8- زغال کک چیست؟
 
9-معادله نوشناری تولید آهن  از اکسید آهن را بنویسید.
 
10- چرا نمی توان برای ساخت قاشق و چنگال از آهن خالص استفاده کرد؟
 
11- برای  ساخت قاشق و چنگال از...................استفاده می کنیم که مخلوط.............و..............است.
 
12- برای ساخت میلگرد و تیر آهن از آلیاژ.................و.....................استفاده می کنیم.
13- یک قاشق و چنگال مخلوطی از مواد زیر است علت کاربرد هر کدام را بنویسید.
آهن                                         نقره                                  کروم و نیکل              
چوب یا پلاستیک                      چسب
14- استفاده همزمان از......................و.....................در ساختمان باعث استحکام ساختمان می شود.
15- چند کاربرد بتن را بنویسید
 
16- ماده اولیه تولید سیمان....................است
17- سیمان مخلوطی از................و.........است
18- یکی از کاربردهای مخلوط آب آهک را بنویسید.
19- معادله نوشتاری تولید آهک از سنگ آهک را  بنویسید
 
20- از کجا می فهمیم آب آهک خاصیت اسیدی دارد یا نه؟
 
21- افزوده کردن.......................به لعاب سبب تولید رنگ سبز به ظروف آشپزخانه می شود
22- بشقاب چینی از................................و....................و لیوان شیشه ای از.....................ساخته شده
23- خاک رس برای تهیه.......................و........................کاربرد دارد
24- مراحل تبدیل خاک رس به ظروف سفالی را بنویسید
 
25- در تولید ظروف سفالی رنگی از اکسید......................و.............و...................و.............استفاده میکنیم
26- مراحل تهیه شیشه را بنویسید
 
27- چگونه یک جام شیشه ای را به شکل های مختلف در می آورند
 
28- برای حفاظت از منابع طبیعی سه راه وجود دارد نام ببرید .
29-بازیافت مواد چه کمکی به طبیعت می کند
 
30-بازیافت مواد چه تاثیری بر آلودگی هوا دارد
 
31-بازیافت زباله چه تاثیری در نگه داری منابع طبیعی برای نسل آینده دارد

32- بازیافت آلمینیوم –آهن-کاغذ را با هم مقایسه کنید 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۷
محمدرضا بهداروند

نظرات  (۲)

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۵۴ امیرحسین خدادادی
با سلام جناب آقای بهداروند معلم عزیز من تمام سوالات را بلد بودم حتی پدر هم از من هم سوال کرد و من همه ی آن هارا جواب دادم وخودم هم به صورت کتبی از خودم امتحان گرفتم همه ی سوالات را بلد بودم اما سوالات شما کمی فرق داشت به پدر و مادرم هم گفتم که این امتحان را از 15 نمره 15 می گیرم اما با این حال نمره ی  خوبی نمی گیرم .  با تشکر فراوان امیر حسین خدادادی     
پاسخ:
امیرحسین جان آرزوی من موفقیت دانش آموزانم است من دوست دارم شما طوری درس رو یاد بگیری که بتوانی با دانش آموزان مدارس نمونه ای مثل تهران رقابت کنی و چیزی کمتر از اونها نداشته باشی هدف من از امتحان پیش نوبت این بود که شما رو مجبور کنم برای امتحان نوبت اول تمام جزئیات کتاب رو بخونی و فقط به سوالات من اکتفا نکنی مطمئن هستم امتحان نوبت اول نمره خیلی خوبی میگیری.
به امید موفقیت شما
۱۲ دی ۹۲ ، ۲۰:۰۳ محمد مهدی نظرپور
با سلام و خسته نباشید خدمت معلم گرامی سوال هایشما را مرور کردم با توجه به حجم زیاد سوالات از خواندن آنها لذت بردم با تشکر از شما معلم گرامی و ارجمند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی